Kis vállalkozások világüzlete
A gazdasági fejlődés kezdete óta a gazdaság résztvevői eladtak valamit: terméket, szolgáltatást, információt, tanácsot, kapcsolatot. Kezdetben ez az eladás csere alapján történt, majd az alapérték kialakulása után ez az alapérték szerint cserélték az eladnivalót. Már évezredek óta ez az alapérték a pénz. De volt olyan időszak, sőt ma is vannak közösségek, ahol az alapérték valamilyen más termék volt. Egyes afrikai törzsek számára az alapérték a szarvasmarha. Ebben mérik értékelik a földet, házat, menyasszonyt... A magyarországi rekordinfláció idején egy ilyen alapérték volt a főt tojás vagy a dohány. Ezek a cikkek tartósan, vagy legalább egy, a gazdasági viszonyokhoz mérten hosszabb időre (ez abban az időben akár csak egy nap is lehetett) megőrizték az értéküket.
Az eladás helyszine lehetett a vevő vagy eladó háza, a föld, ahol az eladásra került termék megtermet, a műhely, ahol előállították a terméket, vagy a kereskedés. A gazdasági fejlődéssel mind nagyobb lett a kereskedés fontosságga. Kezdetben csak kis üzletek voltak. A nagy kereskedések, lerakatok, üzletláncok, nagykereskedelem mind-mind később alakultak ki.
Az új idők tartalom és folyamatbeli változást hoztak. Kezdetben kialakult a katalógusos eladás, mint a távkereskedelem egy formája, majd a többszintes, multilevel kereskedelem, a telefonos, a direkt és megannyi más rendszer. Valamennyi rendszernek van létjogosultsága és egy területen fontos problémát oldanak meg, egész sor újszerű megközelítést hoznak.
A tényleges nagy változás azonban az internetes kereskedelem, az első tényleges világüzlet. Ma már vállalatok százezrei kínálják termékeiket a világhálón. A gyakorlat azonban azt bizonyítja, hogy ez a megoldás elsősorban a nagyvállalatok számára elfogadható. A kicsik számára túlságosan költséges. Sőt, annak ellenére, hogy ma már a végletekig leegyszerűsített kezelhetőségű webshopok alakultak ki és ezeket a rendszereket bármely internetes üzletet alapító vállalkozó használhatja, a webshop az átlagember számára még mindig nehézkesen kezelhető.
Mi olyan megoldást szeretnénk kialakítani, amely a kis termelőknek, vállalkozóknak segít abban, hogy termékeiket, szolgáltatásaikat felkínálják a világhálón, de hogy ehhez ne kelljen napokat tanulniuk, honlapot építetniük, reklámhadjáratokat szervezniük. Mindennek ellenére a kis vállalatok és vállalkozók közös internetes üzlete eredményes lehet. Természetesen a webshopépítő, reklámozó, látogatásnövelő munkát itt is el kell valakinek végeznie. Mondhatnánk azt is, hogy ez pénzbe kerül. Ez igaz is. A rendszer azonban lehetőséget nyujt arra, hogy minimális pénzből, vagy akár ingyen bekapcsolódjon a rendszerbe. Nem szükséges a webshopépítésre költenie. Ehelyett inkább segíthet a rendszer szervezésében. természetesen ebben sem marad egyedül: Mindenkor tanácsot kap arra, hogy mikor mit és hogyan kell csinálnia. A rendszer ereje abban van, hogy nagyszámú embert kapcsol be, akik közól mindenki ért valamihez, szivesen csinál valamit a közös fejlődés érdekében. És ez biztosítja a fejlődést. Ez teszi lehetővé, hogy az Ön terméke is jelen legyen a világháló széles piacán.
Az interneten kezdetben írott anyagokat értékesítettek és ma is a különböző e-bokkoknak, programoknak van a legnagyobb piaca. Ennek oka a szállítás egyszerűsége, hisz az interneten minden megoldható. Ennek ellenére mind nagyobb léptékben terjed a tényleges termékek értékesítése is. itt általában postai vagy gyorsfutár szállítást vesznek igénybe. Természetesen ez azt jelenti, hogy nagy távon romlandó élelmiszerek, nagy méretű tárgyak internetes értékesítése még nehézkes, vagy lehetetlen. De sokszázezer termék értékesítése mégis megoldható. Az Ön terméke vagy szolgáltatása értékesíthető interneten?
Ha érdekli a lehetőség, írjon az e-mail címünkre. A levél tárgysorába (subject) írja be: Termékértékesítés. A levélben írja le, hogy milyen termékeket szeretne értékesíteni. Jó volna, ha árjegyzéket, szállítási lehetőséget is meghatározna, továbbá megírná, hogy termékeit hol szeretné értékesíteni. Az e-mail cím: internetklub@omail.hu.